
Judėjimo neryškumas – išsami paaiškinimas, pritaikymai ir technikos
Supraskite judėjimo neryškumą, jo apibrėžimą, kaip jis veikia ir jo pritaikymus fotografijoje, kinematografijoje, vaizdo žaidimuose ir animacijoje.
Žodynėlis
Vaizdo neryškumas reiškia trūkstamą aštrumą nuotraukoje, kurį sukelia tokie veiksniai kaip kameros judėjimas, objekto judėjimas, prastas fokusavimas ir lenso kokybė.
Vaizdo neryškumas reiškia trūkstamą aštrumą nuotraukoje, kai detalės atrodo minkštos, neryškios arba nefokusinės. Tai yra dažna problema, su kuria susiduria visų įgūdžių lygio fotografai, kylanti iš įvairių techninių ir aplinkos veiksnių. Vaizdo neryškumas gali paveikti visą kadrą arba konkrečias sritis, priklausomai nuo pagrindinės priežasties.
Neryškios nuotraukos paprastai yra nepageidaujamos tokiose žanruose kaip laukinės gamtos, portretų arba produktų fotografija, kur detalės yra labai svarbios. Tačiau sąmoningai sukurtas neryškumas gali būti naudojamas kūrybiškai perteikti judėjimą arba nuotaiką, pavyzdžiui, ilgalaikės ekspozicijos fotografijoje arba sekimo metu. Supratimas apie vaizdo neryškumo priežastis yra pirmas žingsnis jį mažinant ir pasiekiant nuolat aštrių nuotraukų.
Vaizdo neryškumas gali kilti iš kelių veiksnių, kurių kiekvienas turi įtakos aštrumui specifiniu būdu. Žemiau yra pagrindinės vaizdo neryškumo priežastys:
###1. Kameros judėjimas (užrakto drebėjimas) Kameros judėjimas įvyksta, kai kamera šiek tiek pasislenka ekspozicijos metu. Tai ypač problemiška, kai fotografuojama lėtais užrakto greičiais arba naudojant ilgus telefoto objektyvus, kur net minimalūs virpesiai yra padidinti.
Įrodymas: Vaizde matomas vaiduoklio arba dvigubo vaizdo efektas, kai nuotrauka padidinta iki 100%. Visas vaizdas gali atrodyti tolygiai minkštas.
Techniniai svarstymai:
Užrakto greitis vaidina svarbų vaidmenį. Kaip taisyklė, užrakto greitis turėtų būti bent atvirkščias fokuso ilgiui (pvz., 1/200s už 200mm objektyvo), kai fotografuojama ranka.
Veidrodžio smūgis (DSLR fotoaparatuose) arba užrakto vibracija taip pat gali prisidėti prie neryškumo esant vidutinėms užrakto greičiais (pvz., 1/15s–1/30s).
Sprendimai:
Naudokite vaizdo stabilizavimą (IS) arba įmontuotą vaizdo stabilizavimą (IBIS), kad kompensuotumėte nedidelius judesius.
Naudokite tvirtą trikojį ir nuotolinį užraktą arba savalaikį, kad sumažintumėte vibracijas.
Įgalinkite funkcijas, tokias kaip “veidrodžio užraktas” arba “elektroninis užraktas”, kad sumažintumėte vidines vibracijas.
Patikrinkite aštrumą lauke, didinant vaizdus fotoaparato ekrane, kad nustatytumėte ir išspręstumėte problemas iš karto.
###2. Objekto judėjimas Judantys objektai, užfiksuoti per lėtai užrakto greičiu, gali sukelti judesio neryškumą. Tai yra dažnas iššūkis laukinės gamtos, sporto ir mažo apšvietimo fotografijoje.
Įrodymas: Tik kai kurie elemento nuotraukos yra neryškios, o stacionarūs objektai išlieka aštrūs. Pavyzdžiui, paukščio sparnai gali atrodyti neryškūs, bet kūnas yra fokusėje.
Techniniai svarstymai:
Objekto greitis ir jo artumas prie kameros lemia, kiek judesys yra užfiksuotas.
Greitesnis užrakto greitis reikalingas norint užšaldyti judėjimą, o lėtesni greičiai gali sukurti sąmoningą judesio neryškumą.
Sprendimai:
Padidinkite užrakto greitį, kad užšaldytumėte judėjimą. Greitai judantiems objektams, tokiems kaip skrendantys paukščiai, siekite bent 1/1000s.
Naudokite serijinį režimą, kad užfiksuotumėte kelis kadrus ir padidintumėte tikimybę gauti aštrų vaizdą.
Eksperimentuokite su sekimo technikomis, kad neryškintumėte foną, o objektas išliktų aštrus.
###3. Prastas fokusavimas Autofokusavimo klaidos arba rankinis fokusavimo taško nustatymas neteisingai gali sukelti vaizdo neryškumą. Tai ypač paplitę su plačiais diafragmais (pvz., f/1.8), kur lauko gylis yra seklias.
Įrodymas: Kai kurios sritys nuotraukoje yra aštresnės nei kitos, tačiau numatytas objektas (pvz., žmogaus akys) yra nefokusinis.
Techniniai svarstymai:
Plačios diafragmos turi ribotą lauko gylį, todėl tikslus fokusavimas yra kritinis.
Judantys objektai arba mažos kontrasto scenos gali suklaidinti autofocus sistemas.
Sprendimai:
Naudokite vieno taško autofocus, kad būtų tiksliau kontroliuojama.
Fokusavimas ant pagrindinių savybių, tokių kaip akys portretuose.
Kalibruokite objektyvo autofocus sistemą, jei fokusavimo problemos išlieka.
Rankiniam fokusavimui naudokite fokusavimo padidinimą arba tiesioginį vaizdą, kad užtikrintumėte tikslumą.
###4. Nepakankamas lauko gylis Naudojant plačias diafragmas (pvz., f/2.8), scenos dalys gali iškristi iš lauko gylio, todėl atsiranda neryškūs priešiniai arba foniniai planai. Tai dažnai yra problema kraštovaizdžio arba makro fotografijoje.
Įrodymas: Viena dalis nuotraukoje (pvz., priešinis planas) yra aštrus, o kitos sritys (pvz., fonas) yra minkštos.
Techniniai svarstymai:
Lauko gylis mažėja su didesnėmis diafragmomis, artimesniais fokusavimo atstumais ir ilgesniais fokuso ilgiais.
Difrakcija gali sumažinti aštrumą, kai naudojamos labai mažos diafragmos (pvz., f/22).
Sprendimai:
Naudokite mažesnę diafragmą (pvz., f/11), kad padidintumėte lauko gylį kraštovaizdžiams.
Naudokite fokusavimo kaupimą makro fotografijoje, kad sujungtumėte kelis vaizdus su skirtingais fokusavimo taškais.
Supraskite hiperfokalinį atstumą, kad užtikrintumėte, jog ir artimi, ir tolimi objektai yra fokusėje.
###5. Objektyvo minkštumas Objektyvo kokybė gali reikšmingai įtakoti aštrumą. Pigūs arba blogai prižiūrimi objektyvai gali gaminti minkštus vaizdus, ypač kraštuose arba kai naudojami ekstremaliose diafragmose.
Įrodymas: Vaizdo centras gali būti aštrus, o kraštai yra minkšti. Arba visas vaizdas atrodo šiek tiek neryškus.
Techniniai svarstymai:
Objektyvai turi " saldų tašką", paprastai 2–3 žingsniai nuo maksimalios diafragmos (pvz., f/5.6–f/8 už f/2.8 objektyvo).
Plačios diapazono zoom objektyvai arba telekonverteriai gali sumažinti aštrumą.
Sprendimai:
Naudokite aukštesnės kokybės objektyvus, dizainuotus aštrumui, tokius kaip pirminiai objektyvai arba profesionalūs zoomai.
Fotografuokite objektyvo optimalia diafragma, kad būtų maksimalus aštrumas.
Išbandykite objektyvą, kad nustatytumėte jo veikimo charakteristikas.
Vaizdo neryškumas, nors ir varginantis, dažnai yra išvengiamas naudojant tinkamas technikas ir įrangą. Suprasdami neryškumo priežastis - ar tai kameros judėjimas, objekto judėjimas, prastas fokusavimas arba objektyvo apribojimai - galite imtis sąmoningų žingsnių, kad pagerintumėte vaizdo aštrumą. Kaip ir bet kuris fotografijos aspektas, praktika ir eksperimentavimas yra raktas į aštrių, aukštos kokybės vaizdų įvaldymą.
Ištirkite mūsų fotografijos vadovus ir įrankius, kad pagerintumėte aštrumą ir sumažintumėte vaizdo neryškumą savo nuotraukose.
Vaizdo neryškumas reiškia trūkstamą aštrumą nuotraukoje, kai detalės atrodo minkštos arba neryškios, dažnai dėl kameros judėjimo, objekto judėjimo, prasto fokusavimo arba lenso problemų.
Naudokite trikojį arba vaizdo stabilizavimą, padidinkite užrakto greitį ir sumažinkite vibracijas nuotolinio užrakto arba savalaikio naudojimu.
Judesio neryškumas atsiranda, kai judantis objektas yra užfiksuotas per lėtai užrakto greičiu, todėl objekto dalys atrodo neryškios arba minkštos.
Diafragma turi įtakos lauko gyliui. Platus diafragmos (pvz., f/1.8) gali sukurti seklią lauko gylį, todėl atsiranda neryškių zonų, o mažos diafragmos (pvz., f/11) padidina aštrumą visame kadre.
Explore these related topics to expand your knowledge.
Supraskite judėjimo neryškumą, jo apibrėžimą, kaip jis veikia ir jo pritaikymus fotografijoje, kinematografijoje, vaizdo žaidimuose ir animacijoje.
Sužinokite viską apie vaizdo stabilizavimą, įskaitant jo tipus, privalumus, apribojimus ir kaip jis pagerina fotografiją ir vaizdo įrašymą.
Supraskite medžioklės kamerų nepastovų judesį: priežastis, pasekmes ir sprendimus. Sužinokite, kaip optimizuoti nustatymus ir pagerinti vaizdo atkūrimo kokybę.